Keresztény hitünk tanítása szerint Isten a világ teremtésekor nem csak látható, anyagi dolgokat teremtett, hanem a mi szemünk számára láthatatlan lelkeket is, az angyalokat.

Értelmük és szabad akaratuk van, de anyagi testük nincs. Feladatuk az Isten dicsőségének szolgálata. Akik elfogadták az Istentől nekik rendelt hivatást, azok maradtak a jó angyalok. A Szentírás tanítása szerint minden embernek van külön őrangyala, aki vigyáz rá, jó sugallataival az üdvösség felé vezeti, valamint közbenjár érte Istennél.

A Szent Angyalokat október 2-án ünnepeljük.

 "Angeli eorum" - az én angyalom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az Édesanya imája az őrangyalokhoz

Bizalommal fordulok hozzátok,

gyermekeim őrangyalai,

kiket Isten állított melléjük.

Mindenekelőtt azért a kegyelemért könyörögjetek,

hogy őket Isten és a mennyország számára nevelhessem.

Oltalmazzátok őket ott,

ahol az én szemem nem őrködhet felettük,

kísérjétek őket ott,

ahová az én lábam nem követheti őket.

Figyelmeztessétek őket ott,

ahol az én hangom nem éri utol őket,

vezessétek és mentsétek meg őket

a mennyország számára!

Isten fizesse meg szereteteteket! Ámen

(Tengernek Csillaga IV/5)

 

Istennek szent angyala;

áldott legyen az óra,

amelyben Isten jósága

téged védelmezőmmé rendelt!

Fordítsd szívemet Istenhez,

taníts e világ forgatagában is

az Ő jelenlétében élnem!

Kérlek, mutass utat kísértés idején!

Isten engedelmével szólj mások angyalához is értem

bajos ügyeimben!

Ha megbotlik lábam, segíts felállnom,

hogy az égi boldogságban, mint Isten gyermeke

találkozhassanak egykor veled!

Hála Tenéked! Ámen

(Tengernek Csillaga IV/5. sz. melléklete)

 

Szent Őrzőangyalom,

kit jóságos Istenem adott mellém,

taníts engem az Úr félelmére,

Istenem iránti hűséges szeretetre,

és szent engedelmességre!

Ámen

(Tengernek Csillaga II/5.)

 

Isten angyala, szent őrzőangyalom, reád bízott engem az égi irgalom. Világosíts, őrizz, vezérelj és kormányozz e napon. Ámen

 

Őrangyalom, szívből kérlek,

Bűntől, bajtól őrizzél meg!

Életemben légy vezérem,

Halálomkor állj mellettem! Ámen

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mariaradioszentmonikabmk.blog.hu/api/trackback/id/tr72362684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása